Südame kaitse

TÕHUS KAITSE SINU SÜDAMELE JA VERESOONTELE

Cardioza Forte

HOIA OMA SÜDAME TERVIST

TÕHUS TOIME
Kaitseb veresooni ja aitab säilitada normaalset vererõhku
VÄHEM STRESSI
Õhtusel ajal manustades soodustab uinumist ja parandab unekvaliteeti stressirohkel ajal
LIHTNE KASUTADA
Vaid 1 tablett päevas

FAKTE SÜDAMETÖÖST

Süda on inimese kehas ainuke lihas, mis ei puhka kunagi.
Süda teeb iga päev 100 000 lööki ja pumpab sealjuures 7000 l jagu verd.
Veresoonte kogupikkuseks inimese kehas on 96 000 km, see on rohkem kui 2 ringi ümber maakera.
Kõrge vererõhk

HÜPERTENSIOON

Normaalne vererõhk on 120/80 mmHg, igas vanuses.
Hüpertensioon ehk püsivalt kõrge vererõhk näitab, et süda ja veresooned on ülekoormatud.
Kõrgenenud vererõhu põhjuseks on enamasti ebatervislik elustiil, veresoonte elastsus väheneb, mis toob kaasa vererõhu tõusu.

MÄRGID, MIS VIITAVAD, ET SU VERESOONED VAJAVAD ABI*

PEAVALUD
VÄSIMUS
Normaalne vererõhk
Prehüpertensioon
Hüpertensioon
SÜDAMEKLOPPIMINE
TASAKAALUHÄIRED/ PEARINGLUSED

VERERÕHU TÕUSU RISKITEGURID

Pärilikkus
Suurenenud vööümbermõõt
Kõrge kolesterool
Stress
Ebatervislik dieet
Vanus ( m > 45, n > 55 )
Ebapiisav füüsiline aktiivsus
Suitsetamine
Kõrge vererõhk
Diabeet

KÕRGE VERERÕHK JA VANUS

Vananedes veresooned kaotavad elastsust,
keskealistel inimestel esineb juba üle 50%-l kõrgenenud vererõhku.
Hüpertensiooni esinemissagedus (%)
mehed
naised

KÕRGE VERERÕHUGA SEOTUD TÜSISTUSED

Tüsistusi tekitab püsivalt kõrge (üle 140 /90 mmHg) või ka kõikuvate
väärtustega vererõhk. Tüsistused tekivad pika aja jooksul, saabuvad ootamatult ja
on pöördumatud:
AJUINSULT (HALVATUS)
NÄGEMISKAHJUSTUS
SÜDAMEPUUDULIKKUS
SÜDAMEINFARKT
NEERUPUUDULIKKUS
EREKTIILSUSHÄIRE (MEESTEL)

SÜDAMEARSTIDE SOOVITUSED VERERÕHU LANGETAMISEKS

SOOVITUSED ELUSTIILI MUUTMISEKS:

Treeni 30 min päevas
Vähenda soola tarvitamist
Suurenda kaaliumi tarvitamist
Piira alkoholi kasutamist
Tarbi rohkem puuvillju ja juurvilju
Jäta suitsetamine maha
Vähem küllastunud rasvu
Säilita normaalkaalu
Rohkem polüküllastumata rasvu (Omega‑3)

VAHEMEREMAADE DIEEDI FENOMEN

Vahemeremaade dieet aitab võrreldes tavalise rasvavaese dieediga vähendada ajuinsuldi ja südameinfarkti riski 39% efektiivsemalt.
Vahemeremaade dieedis on tähtsal kohal puu- ja juurviljad, kaunviljad, täisteratooted, aga ka kala ja mereannid. Eriti olulised on oliivid, sest sisaldavad suures koguses antioksüdante.
Antioksüdandid aitavad taastada veresoonte loomulikku elastsust ja vähendada põletikku veresoontes, mis toob kaasa vererõhu languse.
Vahemeremaade dieet

PRANTSUSE PARADOKS

Südamearstide seas hästi tuntud Prantsuse paradoks seisneb selles, et kuigi Prantsusmaal tarbitakse rohkelt loomseid rasvu, on seal südameinfarkte väga vähe ja keskmine eluiga kõrgemaid maailmas. Selle põhjuseks peetakse just mõõdukas koguses regulaarset kvaliteetse punase veini joomist söögi kõrvale.
Uuringud on näidanud, et aterosklerootiliste haiguste risk mõõdukal (100/200ml) kvaliteetse punase veini tarbimisel toidu kõrvale on vähenenud 20‑30%, sest punases veinis on palju tugevaid antioksüdante, mis takistavad halva kolesterooli kleepumist ja tungimist veresoonte seina.
Samas aga südamearstid hoiatavad, et igasugune kogus alkoholi kahjustab südamelihast ning vähendab selle võimet organismi verega varustada. Süda ja veresooned on õnnelikud, kui oleme karsked.
Normaalne vererõhk